Home » Accountmanagement

Opleiding: Accountmanagement

Bij: Learnit

Inhoud van de cursus



De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager dient na te streven. Je houdt niet alleen de contacten met je klanten warm, maar gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceer je vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen je organisatie. Als accountmanager moet je dus over heel wat vaardigheden beschikken om je werk goed te kunnen doen.



In onze driedaagse training Accountmanagement leg je een goede basis voor je werkzaamheden als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van je commerciële vaardigheden. Je leert hoe je de meerwaarde van je organisatie kunt aantonen bij de klant, met als resultaat het behalen van hogere targets en een vaste klantenkring die blijft terugkomen. Een ander belangrijk onderdeel van de training is relatiemanagement. Je leert hoe je zowel 'koude' als 'warme' contacten onderhoudt. Niet met een standaard verkooppraatje, maar door gerichte vragen te stellen en een proactieve houding aan te nemen.



Onderwerpen



Tijdens de training kunnen, afhankelijk van de leerdoelen van de deelnemers, de volgende onderwerpen aan bod komen in de training:

  • Het opstellen van een accountplan
  • Ontwikkelingen binnen accountmanagement
  • Een klantanalyse maken
  • Het verkopen van producten en/of diensten
  • Klantgericht telefoneren
  • Jouw persoonlijke rol en kwaliteiten onderkennen en ontwikkelen
  • Interne en externe klantgerichtheid inzetten
  • Welke klantbehoeften en motivatoren er zijn
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Beďnvloedingsvaardigheden ontwikkelen
  • De marketingmix inzetten
  • Luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken
  • Een doelgericht gesprek voeren en het leiden en sturen ervan
  • Omgaan met emoties en weerstanden
  • Voorstellen presenteren





Resultaat



Na deze training kun je je beter inleven in de klant en weet je hoe je actief kunt informeren naar zijn of haar wensen. Daarbij besteden we veel aandacht aan het centraal zetten van de doelstelling van de klant, zodat de kans groter wordt dat deze met jouw organisatie in zee gaat. Ook heb je na de training meer inzicht in je eigen rol en vaardigheden gedurende het contact met klanten.



Intake



De cursusomschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geďnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.



Lesmethodiek



De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training. Bij Learnit Training denken we namelijk in maatwerk: praktijksituaties van de deelnemers zijn altijd ons begin- en eindpunt. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geďnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald. Leren door ervaren staat in onze trainingen voorop, want niets is zo demotiverend als een leraar die de lestijd vol staat te praten. De training vergt van iedere deelnemers een actieve inzet en het nemen van eigenaarschap, met als resultaat het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe vaardigheden en mogelijkheden.



Doelgroep



Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die hun effectiviteit als accountmanager willen vergroten, een sterk theoretisch fundament omtrent hun werk als accountmanager willen hebben, en deelnemers die op zoek zijn naar praktijkervaring.



Voorkennis



Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Duur van de cursus

3 dagen

Kosten van de cursus

1350 Euro
inclusief koffie, thee en lunch

Plaatsen / leslocaties

Assen, Nijmegen, Apeldoorn, Alkmaar, Den Bosch, Tilburg, Heerenveen, Groningen, Eindhoven, Arnhem, Zwolle, Maastricht, Enschede, Breda, Amersfoort, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag

Algemene informatie over de cursus

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager na dient te streven. Dat is precies waar we in onze driedaagse training Accountmanagement aan gaan werken. Je leert een accountplan maken, klantgericht telefoneren, verkooptechnieken in te zetten en meer.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
9a4b9 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2017 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren