Home » Google Ads gevorderd | Haal alles uit Google

Opleiding: Google Ads gevorderd | Haal alles uit Google

Bij: Competence Factory

 
 

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de Training Google Analytics gevorderd

  • Je kunt je database en rapportages op verschillende manieren aanpassen, zodat je er gericht specifieke inzichten uit kunt halen
  • Je weet hoe je je Analytics- en Adwords-rapportages aan elkaar koppelt, en welke inzichten dit oplevert
  • Je kunt A/B-tests uitvoeren via Google Analytics, en conclusies trekken uit de resultaten
  • Je kunt inzicht creëren in de manier waarop bezoekers reageren op de producten in een webshop
  • Je bent in staat om het Google Analytics IQ-examen af te leggen


>

Programma van de training Google Analytics gevorderd

Dag 1
College 1

  • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
  • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
  • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
  • Hoe gebruik je reguliere expressies?
  • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?


College 2

  • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
  • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
  • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
  • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina's, analyses
  • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
  • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?


Dag 2
College 3

  • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
  • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
  • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
  • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
  • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
  • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan


College 4

  • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
  • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
  • Voorbereiden Google Analytics IQ-examen
  • Examen! 90 minuten, 70 vragen



>

Opleidingsduur

2 dag

Kosten

EUR 1125.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Heb je de basis van Google Analytics onder de knie, dan is het tijd om méér uit de tool te halen. In de training Google Analytics gevorderd duik je de diepte in. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten over je doelgroepen, campagnes en conversies uithaalt. Ook ontdek je nieuwe toepassingen en ga je aan de slag met Google Tag Management. Je sluit de training af met het officiële Google Analytics IQ-examen.

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
4f32E Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2021 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren