Home » Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Opleiding: Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Bij: Competence Factory

 
 

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de opleiding Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

  • Je bent specialist in Google Analytics: je kunt de resultaten van websites tot in detail meten
  • Je weet alles van Google Ads: van een account opzetten tot slimme biedstrategieŽn kiezen
  • Je kunt de vindbaarheid van je website vergroten met slimme SEO-technieken
  • Je kunt je Ads- en Analytics-inzichten mooi presenteren in Google Data Studio
  • Je hebt maar liefst drie certificaten op zak: Google Adwords Fundamentals, Google Analytics Individual Qualification ťn Google Adwords Certified Online Advertentie Professional


>

Programma van de opleiding Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Google Shopping
College 1

  • Inleiding van Google Shopping: hoe maak je van een product een advertentie?
  • Google Merchant Center opzetten en inrichten.
  • Problemen detecteren: welke problemen kun je tegenkomen in Google Merchant Center, en hoe los je ze op?
  • Je Google Ads- en Google Analytics-account inrichten en aan elkaar koppelen.
  • Welke biedstrategieŽn kun je inzetten?
  • Hoe monitor je de resultaten van je Google Shopping-campagnes?


College 2

  • Custom labels: producten onderverdelen met behulp van waarden. Denk aan seizoensgebonden producten, of bestsellers.
  • Je productfeed optimaliseren.
  • Je feed instellen met behulp van regels, zoals verzendkosten of out-of-stock.
  • Datafeed tools: hoe zet je bijvoorbeeld de tool Channable in voor Google Shopping?
  • Welke Google Shopping-strategieŽn kan ik inzetten?
  • Promoties uitlichten in Google Shopping-advertenties, zoals Black Friday-acties.
  • Google Shopping showcase-advertenties inzetten.
  • Dynamische remarketing: hoe zet je dit in?


Google Analytics basis
College 1

  • Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
  • Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
  • Google Analytics installeren en inloggen in je account.
  • Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
  • Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.


College 2

  • Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
  • Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
  • Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen ťn exporteren.
  • Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.


Google Analytics gevorderd
Dag 1
College 1

  • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
  • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
  • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
  • Hoe gebruik je reguliere expressies?
  • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?


College 2

  • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
  • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nůg meer segmentatie toepassen.
  • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
  • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina's, analyses
  • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
  • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?


Dag 2
College 3

  • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
  • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
  • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
  • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
  • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
  • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan


College 4

  • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
  • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
  • Voorbereiden Google Analytics IQ-examen
  • Examen! 90 minuten, 70 vragen



Google Ads basis
College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne ťn afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.


College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?


Google Ads gevorderd
Dag 1
College 1

  • Recap van Google Ads basis
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken


College 2

  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. BiedstrategieŽn handmatig versus automatisch


Dag 2
College 3

  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieŽn en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof


College 4

  • Voorbereiding op hetGoogle Ads Search examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met hetGoogle Ads Search examen, je weet meteen of je geslaagd bent


Google Ads expert
Dag 1
College 1
  • Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd


College 2

  • Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies

Dag 2
College 3
  • AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
  • Handige tools om te gebruiken, Ads Editor


College 4

  • Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
  • Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
  • Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent


Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?


College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe?
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?


Google Tag Manager
College 1

  • Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
  • Een Google Tag Manager-container opzetten
  • Zelf alles instellen:

    [li]Google Analytics
  • (dynamische) Google Ads remarketing
  • Facebook-tracking


  • Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken


College 2

  • Meten is weten:

    [li]in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
  • teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
  • Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?


  • De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
  • Geavanceerde trackingsscripts:

    [li]Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
  • Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)

Datavisualisatie met Google Data Studio
Dag 1:

  • Google Data Studio

    [li]Wat is het?
  • Hoe werkt het?


  • Gegevensbronnen koppelen: de start van elk dashboard
  • Belangrijkste menu-opties
  • Stappenplan data visualiseren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbron, dimensie en statistiek
  • Diagrammen
  • Filters en vergelijkingen
  • Periode
  • Gegevens mengen
  • Lay-out en huisstijl
  • Dashboards automatisch versturen


Dag 2:

  • Terugblik dag 1
  • KPI's en meetplan
  • Statistieken en grafieken
  • Praktijk analyses: bestaande en eigen dashboards
  • Databronnen combineren
  • Aangepaste velden
  • Use cases
  • Design/UX, waar moet je op letten?


>

Opleidingsduur

13 dag

Kosten

EUR 6950.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Wil jij alles, maar dan ook echt alles weten van Google? Hoe je websites kunt optimaliseren zodat je de zoekmachine domineert, hoe je met Google Ads op een eenvoudige manier met ťťn druk op de knop nieuwe klanten kunt vinden ťn hoe je met Google Analytics al je inspanningen kunt monitoren en beÔnvloeden? Dan is deze Google Master Opleiding een must voor je!

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina.





Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Google Master bestaat uit elf trainingsdagen en acht trainingen die op elkaar aansluiten:

  • [url=/business-school/trainingen/google-analytics-level-i]Google Analytics basis

  • [url=/business-school/trainingen/google-analytics-level-ii]Google Analytics gevorderd

  • [url=/business-school/trainingen/google-ads]Google Ads basis

  • [url=/business-school/trainingen/ads-fundamentals]Google Ads gevorderd

[li]

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
51Cc2 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2021 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren