Home » Conversiespecialist | SEO, Conversieoptimalisatie en Usability

Opleiding: Conversiespecialist | SEO, Conversieoptimalisatie en Usability

Bij: Competence Factory

 
 

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de opleiding Conversiespecialist (CRO)

Na afloop heb je de skills om als conversiespecialist aan het werk te gaan. Je kunt onder andere:

  • sites optimaliseren voor SEO, zodat ze meer traffic genereren
  • een contentstrategie opzetten waarmee je meer kansrijk publiek naar je site trekt
  • de vormgeving en interactieve elementen op je site afstemmen op je conversiedoelen
  • de gebruiksvriendelijkheid van je site aanpakken, zodat je minder bezoekers onderweg kwijtraakt
  • het gedrag van je bezoekers beÔnvloeden, zodat ze eerder tot conversie overgaan


>

Programma van de opleiding Conversiespecialist (CRO)

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?


College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe?
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?


Conversieoptimalisatie
Dag 1
College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen


College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona?s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?


Dag 2
College 3

  • Landingspagina?s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren


College 4

  • Online persuasion: hoe beÔnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?


Usability
Dag 1
College 1

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)


College 2

  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site
  • Responsive design
  • Gebruik van smartphone en tablet
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Schrijfstijl


Dag 2
College 3

  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen
  • Call to actions / Links
  • Afbeeldingen en multimedia


College 4

  • Je bezoekers online beÔnvloeden
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen
  • Expert review


Persuasive Copywriting
College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking


College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?


>

Opleidingsduur

6 dag

Kosten

EUR 3440.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Conversie is hťt doel van commerciŽle organisaties. En daarmee ook van hun websites: het is de bedoeling dat bezoekers iets kopen, contact opnemen of zich inschrijven. Tijdens de opleiding Conversieoptimalisatie leer je hoe je de effectiviteit van een website substantieel kunt verhogen. Aan de hand van praktische opdrachten en heldere voorbeelden maak je kennis met de vakgebieden die het succes van een site bepalen: zoekmachineoptimalisatie (SEO), conversieoptimalisatie en usability.




Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Conversiespecialist bestaat uit zes trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:

  • [url=/business-school/trainingen/zoekmachineoptimalisatie-seo]Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

  • [url=/business-school/trainingen/conversieoptimalisatie]Conversieoptimalisatie

[url=/factory/trainingen/usability]Usability[/li]
  • [url=/communicatie/trainingen/persuasive-copywriting]Persuasive Copywriting

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
8f4aC Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2020 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren