Home » Marketing Automation

Opleiding: Marketing Automation

Bij: Competence Factory

 
 

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de Training Marketing Automation

  • Je kunt kiezen welk (commercieel) deelproces je wilt automatiseren
  • Je leert welke databronnen hierbij belangrijk zijn en hoe je je resultaten kunt blijven meten
  • Je kunt buyer persona's (klantprofielen) opstellen met een bijbehorend dataprofiel
  • Je achterhaalt met welke bestaande content je direct aan de slag kunt in jouw ?automated flow?
  • Je weet welke gegevens je wilt monitoren en hoe je dat moet doen
  • Je hebt een ROI-/businesscase, zodat je kunt voorspellen wat marketing automation je oplevert
  • Je weet welke marketing automation- en CRM-systemen er zijn, en welke voor- en nadelen ze hebben


>

Programma van de training Marketing Automation

College 1

  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey en het commerciŽle proces: welk proces ga jij automatiseren?
  • Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiŽle) klant?


College 2

  • Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
  • Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?


Dag 2
College 3

  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning


College 4


  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation

  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case


>

Opleidingsduur

2 dag

Kosten

EUR 1125.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Big data is booming, en met het groeiend aantal toepassingen zit ook datagedreven marketing in de lift. Goed nieuws, want het betekent dat je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer hoeft te nemen op basis van gevoel - je hebt tenslotte keiharde data tot je beschikking. Bovendien kun je een groot deel van je activiteiten automatiseren, waardoor je klanten een persoonlijke en relevante behandeling kunt bieden. Data speelt hierbij een sleutelrol. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en het profiel van jouw ideale klant. Marketing Automation geeft je dit inzicht.

In de training Marketing Automation leer je hoe je een voorspelbaar en duurzaam leadmanagementproces inricht. Zodat je altijd op het juiste moment bij de juiste (potentiŽle) klant relevant kunt zijn.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
B527F Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2021 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren