Home » Contentmarketeer | Online Marketing

Opleiding: Contentmarketeer | Online Marketing

Bij: Competence Factory

 
 

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de opleiding Creative Contentmarketeer

Na afloop kun je onder andere:

  • Een sterke contentstrategie opstellen die aansluit bij de (informatie)behoeften van je doelgroepen;
  • Impactvolle verhaallijnen uitdenken, uitwerken en verspreiden via verschillende kanalen;
  • Het succes van je strategie meten;
  • Customer journey's optimaliseren aan de hand van verschillende overtuigingsstrategieŽn;
  • Converterende e-mails opstellen die je contentstrategie versterken;
  • Aantrekkelijke visuele content creŽren.


>

Programma van de opleiding Creative Contentmarketeer

Contentmarketing
Tijdens de training behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
College 1

  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
  • Welke succesvolle contentstrategieŽn inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
  • Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.


College 2

  • Welke persona?s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
  • Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?


Dag 2
College 3

  • Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema?s kun je daaraan koppelen?
  • Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?


College 4

  • Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
  • Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI?s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
  • Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creŽer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?


Customer Journey Marketing
College 1

  • De mentale journey die een potentiŽle klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiŽle klanten jouw customer journey afleggen?


College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?


Online Storytelling
College 1

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero?s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)


College 2

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal


E-mailmarketing
Dag 1
College 1

  • E-mailmarketing binnen de marketingmix
  • Recente ontwikkelingen en cijfers
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing


College 2

  • Een e-mailmarketingstrategie opstellen
  • Doelstellingen formuleren
  • KPI's voor e-mailmarketing
  • E-mailadressen werven (lead generation)


Dag 2
College 3

  • Concept en creatie: de inhoud van goede e-mails
  • Conversieoptimalisatie: converterende e-mails opstellen
  • Wet- en regelgeving rond e-mailmarketing: hoe ga ik om met de AVG?


College 4

  • Database-management
  • Doelgroepen en segmentatie
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen


Visuele Contentcreatie
Dag 1: The creative landscape
College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.


College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.


Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers


Schrijven voor Social Media
College 1

  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven


College 2

  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content


Webredactie
Dag 1
College 1

  • Wie is je doelgroep? In welke persona?s kun je deze onderverdelen?
  • Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving over te brengen of bezoekers te informeren?
  • Toptaken: wat doen de meeste bezoekers van je website?
  • Hoe gebruiksvriendelijk is je website? Je voert een simpel usability-onderzoek uit, waarbij andere deelnemers je testpanel zijn


College 2

  • Welke schrijfstijl gebruik je? Denk aan: informerend, activerend, conversie- of servicegericht
  • SEO: hoe zorg je dat je webteksten goed geÔndexeerd worden door zoekmachines?


Dag 2
College 3


  • Je leert verschillende contentformats uitwerken

  • Hoe brief je beeldmakers als fotografen, videomakers, grafisch vormgevers en illustratoren?


College 4


  • Hoe maak je een goede contentplanning om ervoor te zorgen dat je contentplan wordt uitgevoerd?

  • Hoe bewaak je de tone of voice in tekst en beeld op je website met een stijlgids?


>

Opleidingsduur

11 dag

Kosten

EUR 5750.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Creative Contentmarketeer verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarriŤre.




Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Creative Contentmarketeer bestaat uit elf trainingsdagen en zeven trainingen die op elkaar aansluiten:


  • [url=/business-school/trainingen/customer-journey-marketing]Customer Journey Marketing

  • [url=/communicatie/trainingen/training-online-story-telling]Online Storytelling

[li][url=/business-school/trainingen/training-e-mailmarketing]E-mailmarketing

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
A5Be2 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2020 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren