Home » Creative Contentmarketeer | Online Marketing

Opleiding: Creative Contentmarketeer | Online Marketing

Bij: Competence Factory

 
 

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de opleiding Creative Contentmarketeer

Na afloop kun je onder andere:

  • Een sterke contentstrategie opstellen die aansluit bij de (informatie)behoeften van je doelgroepen;
  • Impactvolle verhaallijnen uitdenken, uitwerken en verspreiden via verschillende kanalen;
  • Het succes van je strategie meten;
  • Customer journey's optimaliseren aan de hand van verschillende overtuigingsstrategieŽn;
  • Converterende e-mails opstellen die je contentstrategie versterken;
  • Aantrekkelijke visuele content creŽren.


Programma van de opleiding Creative Contentmarketeer

Customer Journey Marketing
College 1

  • De mentale journey die een potentiŽle klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiŽle klanten jouw customer journey afleggen?


College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?


E-mailmarketing
Dag 1
College 1

  • E-mailmarketing binnen de marketingmix
  • Recente ontwikkelingen en cijfers
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing


College 2

  • Een e-mailmarketingstrategie opstellen
  • Doelstellingen formuleren
  • KPI's voor e-mailmarketing
  • E-mailadressen werven (lead generation)


Dag 2
College 3

  • Concept en creatie: de inhoud van goede e-mails
  • Conversieoptimalisatie: converterende e-mails opstellen
  • Wet- en regelgeving rond e-mailmarketing: hoe ga ik om met de AVG?


College 4

  • Database-management
  • Doelgroepen en segmentatie
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen


Visuele Contentcreatie
Dag 1: The creative landscape
College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.


College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.


Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers


Video's maken met je Smartphone
College 1

  • Voorstellen / leerdoelen inventariseren
  • Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)?
  • Waar zit de kracht van video?
  • Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo?s, etc.)
  • Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek)

Oefening: Een kort interview voor de camera [/li]
  • Verleiden om te kijken (storytelling)
  • Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen

Oefening: Maak snijshots [/li]
  • De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden
  • Shotlist (de boodschappenlijst voor je video)
  • Eventueel: SEO voor video




  • Wel/ niet verticaal filmen
  • Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!)
  • Je telefoon als camera
  • Licht
  • Geluid
  • Kadering
  • Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple)
  • Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt
  • Feedback op je eerste film

Opleidingsduur

12 dag

Kosten

EUR 6900.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop van decontent creator opleiding ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarrire.Zo is deopleiding Contentmarketing opgebouwdDe opleiding Contentmarketing bestaat uit elf trainingsdagen en zeven trainingen die op elkaar aansluiten:ContentmarketingCustomer Journey MarketingOnline StorytellingE-mailmarketingVisuele ContentcreatieSchrijven voor Social MediaWebredactie

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
9e2f5 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2022 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren