Home » Online Copywriter

Opleiding: Online Copywriter

Bij: Competence Factory

 
 

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de opleiding Online Copywriter

Na afloop kun je onder andere:

  • Pakkende berichten schrijven voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Het AIDA-model toepassen om overtuigende teksten te schrijven
  • On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
  • Actiegericht en motiverend richting jouw einddoel sturen
  • Verschillende verhaalgenres toepassen
  • Een verhaal vertellen via een strategische combinatie van mediakanalen


Programma van de opleiding Online Copywriter

Online Storytelling
College 1

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero?s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)


College 2

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal


Schrijven voor Social Media
College 1

  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven


College 2

  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content


SEO-Copywriting
College 1

  • Hoe werkt Google?
  • Wat betekent 'relevantie'?
  • Linkbuilding nieuwe stijl: dit is het, en daarom is het belangrijk
  • Tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken
  • Zo zet je een SEO-strategie op
  • Cases: waarom zijn bepaalde sites zo verschrikkelijk goed vindbaar?


College 2

  • Zo maak je een keyword-analyse
  • Oké, en waar laat je die woorden op je pagina?
  • Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google
  • De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid
  • Welke keyword-density moet je gebruiken?
  • Redigeertips: zo maak je een bestaande tekst snel SEO-proof
  • Afronding, vragen en evaluatie: laat je eigen teksten beoordelen door de groep of je docent


UX Copywriting Basis
Persuasive Copywriting
College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking


College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?


Webredactie
Dag 1
College 1

  • Introductie: wat doet een webredacteur?
  • Online strategie: wat is je doel? Vertaling van je doel in missie en merkwaarden
  • Wie zijn je doelgroepen? Welke persona?s kun je onderscheiden?
  • Online ontwerp: indeling van een gebruiksvriendelijke website. Over taken en user stories


College 2

  • Maken van een online strategie en online ontwerp aan de hand van een casus
  • Samenspel tussen ontwerpen en evalueren, introductie van enkele usabilty-methoden
  • Toolkit van de webredacteur: stijlgids, briefings, contentkalender


Dag 2
College 3

  • Introductie Schrijven voor het web
  • Leesgedrag op web
  • Over scanbaar en snackable schrijven
  • Welke schrijfstijl past bij je organisatie?
  • Tips voor tekstopbouw


College 4

  • Wat is een contentstrategie?
  • Welke online kanalen zet je als organisatie in? Wat is de meerwaarde van elk kanaal?
  • Maken van een contentstrategie aan de hand van een casus

Opleidingsduur

7 dag

Kosten

EUR 4230.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Je propositie, je design, je logo als je aan een merk bouwt, moet alles kloppen. Dus ook je stem. Want hoe klnkt je merk eigenlijk? Tijdens deze copywriting opleiding ontdek je hoe je een brand identitydoorvertaalt naar de juiste woorden. Je leert waar een overtuigende tekst aan voldoet, ontwikkelt onderscheidende verhaallijnen voor jouw organisatie en gaat aan de slag met copy voor verschillende kanalen. Na afloop kun je strategische, creatieveteksten schrijven die jouw merk versterken.Zo is de copywriting opleiding opgebouwdDe copywriting opleiding bestaat uit zeven trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:Online StorytellingSchrijven voor Social MediaSEO-CopywritingUX CopywritingPersuasive CopywritingWebredactie

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
9320A Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2023 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren