Home » cursus CommerciŽle Teksten Schrijven + SEO

Opleiding: cursus CommerciŽle Teksten Schrijven + SEO

Bij: NHA Thuisstudies

Inhoud van de cursus



Studieprogramma Commerciële Teksten Schrijven


In de cursus Commerciële Teksten Schrijven leer je de vakkennis en de toepassing van het creatieve geschreven woord. De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • de basis van communicatie en het bepalen van doelgroepen;
  • schrijftechnieken voor wervende teksten;
  • jouw USP's bepalen en een communicatiestrategie ontwikkelen;
  • jezelf verkopen in een sollicitatiebrief;
  • direct mailing: de kracht van geadresseerde reclame;
  • inzet van commerciële instrumenten (flyers, folders en brochures);
  • speeches en bedrijfspresentaties voor een boeiende toespraak;
  • persbericht: hoe schrijf je een tekst die gratis publiciteit genereert en nieuwswaardig is;
  • een goede slogan formuleren;
  • teksten schrijven voor het internet;
  • inzet van media om jouw boodschap te verspreiden.





De cursus sluit je af met een casus, waarin je de behandelde kennis toepast. Na afloop van deze cursus weet je precies hoe je taal gebruikt om een boodschap te verwoorden. Je beheerst de kennis over het schrijven voor diverse media, en je bent in staat voor elke reclame-uiting het best passende communicatiemedium te selecteren.

 


Commerciële Teksten Schrijven + SEO



In de combinatiecursus Commerciële Teksten Schrijven + SEO komen diverse onderwerpen aan bod. 

Commerciële Teksten Schrijven

  • Basiskennis
  • Vormen van commerciële communicatie

    [li]Sollicitatiebrief
  • Personeelsadvertentie
  • Uitnodiging
  • Reclamebrief
  • Folder / Flyer / Brochure
  • Advertentie / Advertorial
  • Bedrijfspresentatie en speech
  • Persbericht
  • Interview
  • Slogans


[/li]
  • Digitale commerciële communicatie

    [li]SEO en SEA (voorproefje op het onderdeel SEO)
  • Schrijven voor het web
  • E-mailnieuwsbrieven
  • Weblog


[/li]

[/li]
SEO

Keywords[/li]
  • Rijke content
  • SEO-structuur

Backlinks[/li]
  • Interactie
  • Sociale media
  • Mobiele apparaten

Google Rankbrain[/li]

[/li]

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Iedereen kan een opleiding bij NHA volgen. De meeste cursussen beginnen bij de basis en in je eigen tempo leer jij steeds beter hoe jij je kennis toepast.

Duur van de cursus



Studieduur


5 maanden bij een gemiddeld studietempo van vijf uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.




Commerciële Teksten Schrijven + SEO



Voor deze opleiding staat een studieduur van  8 maanden  bij een gemiddeld studietempo van vijf uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.


 

Vragen?



Bel ons: e-mail.

Kosten van de cursus

Vanaf619,00 euro

Bijzonderheden

Inclusief persoonlijke begeleiding,Studeer in jouw eigen tempo,Start binnen enkele minuten

Algemene informatie over de cursus

Tot EUR1000,- GRATIS studeren met STAP-subsidie. Ook geldig op deze opleiding!

Trek aandacht met tekst: volg de cursus Commerciële Teksten Schrijven


Je bedrijf biedt toegevoegde waarde aan afnemers. Natuurlijk. Maar hoe breng je de unique selling points over? Gewoon stapelen of geef je er een creatieve draai aan? Hoe communiceer je effectief de meerwaarde van een product of dienst? Presenteer commerciële kracht in tekst als een volleerd copywriter, bij voorkeur met meetbaar resultaat.


Hoe breng je USP’s voor het voetlicht? Zonder jezelf als een gorilla op de borst te kloppen? Je leert het in de cursus Commerciële Teksten Schrijven.




Commercieel schrijven



Hoe je met een tekst jezelf subtiel in de kijker speelt, ontdek je in de cursus Commerciële Teksten Schrijven. Commercieel schrijven wordt ook wel copywriting genoemd. Maar dat is niet helemaal correct. Zo zijn er ook copywriters die voor de overheid niet-commerciële teksten schrijven.


In de cursus leer je in vijf maanden tijd hoe je effectieve teksten schrijft voor bijvoorbeeld:

  • websites;
  • speeches;
  • e-mails en nieuwsbrieven.





Gratis PR genereren



Ook public relations, het genereren van aandacht in de pers, komt aan bod. Hoe kom je eigenlijk in de krant? Gratis? Dus zonder een advertentie. Dat ontdek je in het onderdeel ‘persbericht schrijven’.


Je wilt vast ook andere tekstuele uitingen inzetten. Wat dacht je van:

  • flyers
  • folders
  • brochures




Maar wat is precies het verschil tussen een flyer en een folder? Wanneer zet je een brochure in als instrument?




Samenwerkingspartners vinden



En hoe komt een brochure eigenlijk tot stand? Moet er ook visuele content in? Hoe werk je samen met een grafisch vormgever of DTP’er?


Behalve drukwerk, zijn er natuurlijk andere wegen waarlangs je een boodschap zendt, bijvoorbeeld via:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • twitter





Schrijven voor social media



Sociale media zijn niet meer weg te denken. Wanneer zet je welk medium in? Wat schrijf je op de Facebook bedrijfspagina? Ook dat leer je in de cursus Commerciële Teksten Schrijven. Een slogan formuleren? Dat komt ook uitgebreid aan bod.




Schrijftechnieken beheersen



Ontdek hoe je een boodschap effectief communiceert in de rol van copywriter of tekstschrijver. Leer commercieel schrijven. Volg de cursus Commerciële Teksten Schrijven.



Leer schrijven voor Google




Weten hoe jij je boodschap effectief communiceert is echter niet altijd voldoende. Schrijf jij voor het web, dan is het wel zo handig dat jouw teksten ook gevonden worden. Van commercieel schrijvers kan worden verwacht dat zij kennis hebben van SEO (Zoekmachine Optimalisatie). Kies daarom voor de extra voordelige combinatiecursus Commerciële Teksten Schrijven + SEO en laat jouw teksten hoger ranken in de zoekresultaten van Google!


Zo werkt studeren bij NHA


Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
96AfA Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2022 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren