Home » Google specialist (incl. examens) (virtueel)

Opleiding: Google specialist (incl. examens) (virtueel)

Bij: Edumia B.V.

 
 

Opleidingsinhoud

Google Analytics

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieŽn (o.a. cross domain-, user ID- en e-commerce tracking), zodat je ieder Google Analytics account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking technologie(Žn).

  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI's van je website via een meetplan inzichtelijk maken en interpreteren via conversies (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten en dashboards opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het officiŽle Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.

  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.



Google Ads

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiŽnte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.



SEO

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina's in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

48 uur

Kosten

De kosten bedragen EUR 4125 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Virtueel

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Na het volgen van de Google specialist training (incl. examens) ben je volwaardig 'Google specialist' en kun je onder andere via Google Analytics website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het officiŽle Google Analytics- ťn Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.




Opbouw van de training

De Google specialist training (incl. examens) bestaat uit acht trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:
  • Google Analytics specialist (incl. examen) - Google Analytics maakt het gedrag van de bezoekers van je website inzichtelijk. In drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Alle basis- en maatwerk facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics account (zowel de huidige UA- als nieuwe GA4 versie) tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren. Bovendien leg je het officiŽle Google Analytics examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.[li]Google Ads specialist (incl. examen) - In drie trainingsdagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren. Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een tweede wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.[li]SEO specialist - Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we gedurende twee trainingsdagen uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO trainingsdagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
238fB Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2023 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren