Home » Talen » Catalaans » Conversie Optimalisatie & UX Design

Opleiding: Conversie Optimalisatie & UX Design

Bij: Edumia B.V.

 
 

Opleidingsinhoud

  • Je weet hoe je gedrag van websitebezoekers beïnvloedt met bewezen psychologische technieken en overtuigingsprincipes.
  • Je kunt knelpunten op je website analyseren en gericht optimaliseren op basis van usability, UX en conversieprincipes.
  • Je kunt persona's en klantreizen opstellen en deze vertalen naar een logische structuur en een gebruiksvriendelijk ontwerp.
  • Je weet welke UX-onderzoeksmethoden je wanneer inzet en hoe je data en inzichten uit tests, surveys en heatmaps toepast.
  • Je leert hoe je wireframes maakt in tools als Figma om ideeën uit UX-onderzoek en ontwerpbeslissingen visueel en functioneel te vertalen naar effectieve pagina's.
  • Je kunt A/B-tests en usabilitytests voorbereiden, uitvoeren en analyseren om keuzes en verbeteringen onderbouwd door te voeren.
  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw website slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.


Programma
De opleiding bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. De opleiding is opgebouwd uit 3 trainingen: Conversie Optimalisatie, UX Design en UX Research.

De opleiding ziet er als volgt uit:

Dag 1 - Conversie optimalisatie

  • Hoe werkt het brein van je websitebezoekers en met welke technieken beïnvloed je hun gedrag?
  • Pas krachtige psychologische technieken toe (inclusief voorbeelden) om aandacht te trekken, vast te houden en om te zetten in conversie.
  • Ontdek hoe usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) samen zorgen voor een overtuigende online ervaring.
  • Welke modellen kun je gebruiken om gedrag beter te begrijpen, zoals het Fogg Behavior Model en de Piramide van Eisenberg?
  • Leer de universele optimalisatieregels die voor vrijwel elke website toepasbaar zijn.
  • Hoe werkt de online funnel en hoe ga je daarin om met de verschillende pagina's?
  • Leer hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
  • Zo optimaliseer je teksten, beelden, formulieren, CTA's en overzichten (inclusief praktische voorbeelden en tips).
  • Herken en vermijd conversiekillers die je conversiepercentage onnodig laten kelderen.
  • Wanneer is A/B-testen zinvol en hoe pak je het gestructureerd aan voor betrouwbare resultaten?



Dag 2 - UX design

  • Wat is UX Design en waarom is het onmisbaar voor een gebruiksvriendelijke website?
  • Ontdek de verschillende lagen van UX Design en hoe die samen zorgen voor een sterke gebruikerservaring.
  • Zo stel je persona's op die je doelgroep(en) een gezicht geven en richting geven aan je ontwerpkeuzes.
  • Ga aan de slag met het in kaart brengen van de klantreis (customer journey) en bijbehorende touchpoints.
  • Leer hoe je gebruikersbehoeften en bedrijfsdoelen vertaalt naar een stevig UX-fundament.
  • Zo bouw je een logische sitestructuur die aansluit op het gedrag en de verwachtingen van je bezoekers.
  • Leer hoe je wireframes opzet in tools als Figma en zo je ideeën visueel uitwerkt.
  • Krijg praktische UX best practices die je direct kunt toepassen op je eigen website.



Dag 3 - UX research

  • Wat is UX Research en waarom is het essentieel voor gebruiksvriendelijke websites?
  • Ontdek welke onderzoeksmethode je wanneer inzet (van kwalitatief tot kwantitatief onderzoek).
  • Hoe gebruik je tree testing en card sorting om je sitestructuur te valideren?
  • Ga aan de slag met het verzamelen en interpreteren van kwantitatieve data in de vorm van websitestatistieken.
  • Wat laten heatmaps zien over het klikgedrag en de aandachtspunten van je bezoekers?
  • Leer hoe je met kwalitatief onderzoek dieper inzicht krijgt in gebruikersgedrag en -behoeften.
  • Ontdek hoe je concrete verbeterpunten haalt uit sessie-opnames van websitebezoeken.
  • Verzamel gerichte feedback van echte gebruikers via surveys en polls.
  • Leer hoe je snelle gebruikerstests opzet, zoals five second tests met tools als Lyssna.
  • Hoe bereid je een usability test goed voor en waar let je op tijdens de uitvoering en analyse?
  • Begrijp hoe je met A/B-testen paginavarianten vergelijkt en onderbouwde keuzes maakt.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

De opleiding Conversie Optimalisatie & UX Design is bedoeld voor iedereen die meer uit zijn of haar website wil halen door gedrag, ontwerp en onderzoek slim te combineren. Of je nu werkt bij een bureau, in het mkb of bij een grotere organisatie, als je betrokken bent bij het verbeteren van websites, is deze opleiding waardevol voor jou. De opleiding is o.a. relevant voor (online) marketeers, contentspecialisten, communicatieprofessionals, webanalisten, webdesigners, developers, e-commercemanagers en zzp'ers.

Wil je zelf gerichte keuzes maken in hoe je een nieuwe of bestaande website beter laat presteren? Of wil je kennis opdoen om nog beter te kunnen sparren met een collega of bureau dat hiermee werkt? Dan is deze opleiding perfect voor jou.

Door de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht en kun je altijd eigen casussen inbrengen. Voorkennis is niet nodig.

Opleidingsduur

3 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 1975 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Rosmalen,Utrecht

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Een website die niet alleen mooi oogt, maar ook overtuigt, gebruiksvriendelijk is én gebaseerd op inzicht in je doelgroep. Dat is waar conversie optimalisatie (CRO), UX design en UX research samenkomen. Maar hoe combineer je gedragspsychologie, ontwerpprincipes en gebruikersonderzoek tot een slim geheel? En hoe vertaal je die inzichten naar tastbare verbeteringen die je website écht beter maken? Dat alles leer je in de opleiding Conversie Optimalisatie & UX Design.

Bij deze opleiding ontwikkel jij je tot een CRO en UX-specialist. Oftewel: een specialist die weet hoe je gedrag stuurt, een gebruiksvriendelijk ontwerp neerzet en onderbouwde beslissingen neemt op basis van onderzoek. Op de eerste dag focussen we op conversie optimalisatie. Je ontdekt hoe je het gedrag van gebruikers kunt analyseren en welke aanpassingen nodig zijn om hen te motiveren tot actie, zoals aankopen of aanmeldingen. Vervolgens duiken we op dag twee dieper in UX design. Je leert hoe je een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke omgeving ontwerpt die inspeelt op de behoeften van je gebruikers en daarmee ook het conversiepercentage verhoogt.

De laatste dag staat in het teken van UX research. Door gebruikerstesten en andere onderzoeksmethoden leer je waardevolle inzichten te verzamelen waarmee je je ontwerpbeslissingen kunt onderbouwen en optimaliseren. Deze training is een perfecte combinatie van theorie en praktijk, waarmee je direct aan de slag kunt om de conversie en gebruikerservaring van jouw website te verbeteren.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
4e35C Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2025 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren