Home » Service Integration and Management (SIAM) Foundation (inclusief examen)

Opleiding: Service Integration and Management (SIAM) Foundation (inclusief examen)

Bij: CLS Trainingen

 
 

Plaatsen / leslocaties

amsterdam,eindhoven,nieuwegein,zoetermeer

Algemene informatie over de cursus




De driedaagse certificeringscursus Service Integration and Management (SIAM) Foundation (inclusief examen) behandelt thema’s als: potentiële voordelen, maar ook de uitdagingen en risico’s van het implementeren van SIAM. De SIAM-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gemeenschappelijke processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt.


Trainingsdoelstellingen

  • begrip van de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
  • het opzetten van een SIAM-ecosysteem om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
  • het bieden van betere ondersteuning tijdens een SIAM-implementatie door het begrijpen van de grootste overwegingen voor de belangrijkste processen;
  • het verminderen van risico's die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem;
  • verschillende praktijken verbinden met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
  • het integreren van diensten door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
  • het herkennen van de belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie om de uitrol ervan beter te plannen;
  • het bepalen van SIAM-rollen en -verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
  • het selecteren van de meest geschikte SIAM-praktijken in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie.




Examen


Het examen bestaat uit 40 meerkeuzenvragen. De cesuur is 65%. Het examen is een geslotenboekexamen. Elektronische apparatuur is niet toegestaan. ECTS Credits: 2.
Doelgroep

Service Integration and Management Foundation is gericht op professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren in hun organisatie en in het bijzonder professionals die al met IT Service Management-processen werken. Het is ook bedoeld voor providers die Service Integration en Management-modellen willen implementeren en beheren. Denk aan: - Chief Strategy Officers (CSOs); - Chief Information Officers (CIOs); - Chief Technical Officers (CTOs)
Service Managers; - Service Provider Portfolio Strategists/Leads; - managers (e.g. Process Managers, Project Managers, Change Managers, Service Level Managers, Business Relationship Managers, Program Managers and Supplier Managers); - Service Architects, Process Architects, Business Change Practitioners and Organizational Change Practitioner.

Voorkennis

Er zijn geen formele vereisten, maar enige kennis van IT Service Management-terminologie is aanbevolen.

Duur

De duur van deze opleiding is drie dagen.

Groepsgrootte

De maximale groepsgrootte bedraagt twaalf deelnemers.

Certificaat

Na afloop kunt u deelnemen aan het examen. de examenkosten zijn bij de prijs inbegrepen.

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
F3267 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
© Copyright 2009-2025 Particuliereopleidingen.nl | Algemene voorwaarden | Overzicht van onze aanbieders | Adverteren